Selasa, 4 September 2012

Dibalik Musafirku dibumi anbiya Mesir


                                              ~ Mesir ~







Selangakah demi selangkah,masa sudah pun berlalu,
Ramadan telah pergi meninggalkan kita,moga kali ini puasa penuh bermakna buat seorang hambaNYA,

~ Aku menulis untuk becerita besma tinta dan pena,berbahagia besama bekongsi cerita damai di hati dan jiwa,Warkah bisu jadi tatapan,menjadi bukti dakwah bejalan untuk mencapai segala impian,terpatri sudah sebuah ikatan,setitik cinta kita merasa,moga terungkap segala rahsia,disebalik takbir hati dan jiwa,tamsilan dakwah didunia,besama kecapi bahagianya syurga..


~ Alhamdulilah akhirnya ana smpai di tanah anbiya(Mesir) ,Qiblat ilmu dijadikan sebagai teladan,muhasabah diri buat kita semua agar kita bisa memahami apa yang tersirat dan tersurat,bila sahabat datangnya dimesir sahabat akan mengerti atas segalanya yang tersurat indah di bumi anbiya mesir,Pada mulanya ana hnya mendengar kata-kata mereka sahabat yang belajar di mesir,Namun,sangkaan shabat yng belum smpai dimesir tidak sma sekali benar,bila kita smpainya dimesir insyaALLAH kita bisa rasa nikmat anugerah ALLAH beri pada kita,dan kita akan memahami atas seglanya..saya beharap sahabat jauhi dari sangkaan buruk dimanapun kita berada.Kerna kita adalah seorang hmba yang dhaif dan tidak bisa menjadi insan yang sempurna seperti RASULLAH.

~ Apa yang ingin diri ini tahu semuanya sudah tersirat ,Ukhwah yang indah besama sahabat tercinta di mesir walaupun hanya  5 hari besamanya shabat disini,banyak yang perlu dipelajari..muhsabah diri buat hamba yang kerdil ini..

                                                                                                         ~Musafir Kasih  Syarifah Aseri~

~"satu dahan yg patah akan terbit darinya beberapa dahan yg baru lagi untuk menyambung perjuangannya.. begitulah sesegarnya perjuangan kita di bumi al-azhar"

mudah2an dibumi anbiya' itu kita akan memperoleh sesuatu yg xpernah kita peroleh selama ini dan akan sentiasa meningkatkan sesuatu yg kita xtahu sebelum ini..

bumi yg bakal mentarbiah kita serta disitu terdapat segala seribu mehnahnya..moga kita suma tsabat dalam mencari ilmu Allah.. Allahumma ameen..     

                                                                                                                                                            ~ khazinatul Asrar (yusairah )


                                                                                                                                                         شريفة 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan